Rinkos pokyčiai auto prekyboje

Šiais metais pasaulis išgyvena tikrai smarkius pokyčius ekonomikoje ir labiausiai prie to prisidėjo netikėtai pasirodęs koronovirusas. Neigiamas jo pasekmes pajuto ir Lietuva, kur virusas paveikė praktiškai visas sritis,
ne išimtis yra ir automobilių prekyba, kuri dar visai neseniai buvo stabiliai auganti, tačiau netikėtai buvo priversta sulėtėti.

Šiuo metu labiausiai sulėtėjęs yra naujai į šalį įvežamų automobilių pardavimas ir tai lėmė ne tik sumažėjusi paklausa, bet ir transportavimo, sienų kirtimų sunkumai, kuomet dauguma Europos valstybių įvedė
apribojimus. Taip pat sumažėjo ir jau mūsų šalyje registruotų automobilių pirkimas, nors pigiausių automobilių paklausa išliko praktiškai nepakitusi. Tačiau pastebimas ir vienas teigiamas aspektas automobilių rinkoje – šalyje padidėjo naujų automobilių įsigijimas, tiesa, pokytis yra gana minimalus, bet tikrai reikšmingas turint omenyje dabartinę situaciją.

Mažėjanti dyzelinių automobilių paklausa

Jau kurį laiką dalis pasaulio deda pastangas, jog dyzelines transporto priemones pakeistų kitu kuru varomos, kurios mažiau teršia aplinką, bet gana ilgą laiką lietuviai skeptiškai žiūrėjo į tokį raginimą. Tačiau dabar
pastebėtas ryškus pokytis susijęs su dyzelinių automobilių kiekio mažėjimu, koks nebuvo fiksuotas jau daugybę metų. Aišku, šis degalų tipas vis dar išlieka populiariausias, bet pokyčiai suteikia nemažai prielaidų
tikėtis, kad ateityje tai pasikeis. Prie to smarkiai prisideda ir įsigyjami nauji automobiliai, iš kurių dyzeliniai mūsų šalyje sudaro truputį mažiau, negu ketvirtadalį rinkos. Tarp naujai perkamų lyderiai yra benzininiai,
tačiau gana nemažas didėjimas pastebimas ir hibridinių bei elektrinių automobilių sektoriuje, kuris, labai tikėtina, su laiku augs dar smarkiau. Prie to prisideda ne tik tobulėjančios technologijos, bet ir besikeičiantis
žmonių požiūris, taip pat valstybės vykdomos programos, kurios skatina rinktis mažiau taršias transporto priemones.

Naujų automobilių paklausa

Būtent nenaudotų automobilių paklausos nesugebėjo sumažinti netgi šalį sukaustęs karantinas, ji ne tik nesumažėjo, bet netgi padidėjo, lyginant su ankstesniais metais. Čia vienareikšmiškai galime išskirti Vilnių –
šioje apskrityje buvo priregistruota absoliuti dauguma naujų automobilių. Svarbi detalė ir ta, kad dauguma jų buvo nupirkta juridinių asmenų, tad tikėtina, jog bus naudojami darbo tikslais ir tik mažiau, negu trečdalį
naujų automobilių įsigijo privatūs asmenys.

Naujų automobilių paklausa puikiai atspindi ir tai, jog jų nebuvo nupirkta daugiau, negu naudotų iki 5 metų automobilių. Tai parodo ir pirkėjų prioritetą, kur pirmenybė teikiama naujam daiktui.